Aangekomen in China - Reisverslag uit Shanghai, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Aangekomen in China - Reisverslag uit Shanghai, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Aangekomen in China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria

31 Juli 2005 | China, Shanghai

Uitgebreid verslag en foto's beschikbaar op www.xs4all.nl/~bku

KLM was weer zo vriendelijk om ons de grote stoelen te lenen voor deze 10 uur durende vlucht, echter zonder de service van business class.
Bij aankomst was de temperatuur boven de 32 graden met een erg hoge RV, dus erg benauwd.
Gelukkig was ons hotel van alle gemakken voorzien.
Na een heerlijke chinese lunch met onze gastheren is informatie uitwisseld en is de tuin bezichtigd van Shanghai Seeds in Shanghai.
In de avond hebben wij genoten van een heerlijk Chinees diner in een van de hoge gebouwen die Shangahai rijk is.
Het uitzicht is dan ook formidabel.
Op de Huaugpu River die door de stad loopt varen boten die als restaurant fungeren.
De uitermate mooie schakering van oud en nieuw gebouwen door elkaar met alle kleurschakeringen aan licht, is een lust voor het oog om te zien.
Na een welverdiende nachtrust (wij lopen 6 uur voor op Nederland), zijn wij zaterdag naar een tuin geweest in een plaats ten zuid-oosten van Schanghai. Ruim 1 uur heen en een uur terug rijden naar het bedrijf.
De temperatuur was 's morgens om 8 uur al 32 graden en liep op naar 37 graden.
Het landschap wat wij tegen kwamen was zeer groen van de rijstvelden en was erg netjes onderhouden.
Op de wegen kom je haast geen verkeer tegen buiten de stad, wonderbaarlijk om te zien.
Alles wat langs de wegen groeit aan bomen, struiken etc. wordt met de hand onderhouden.
Dit houdt in dat men werkelijk met de hand de heggen staat te knippen.
's Middags zijn wij per vliegtuig doorgevlogen naar Kunming ons uiteindelijke doel.

Ter Info:
China het land van de rijzende zon, is tot nu toe zeer spectaculair en anders dan gedacht. Het is qua omvang een van de grootste landen ter wereld .
Van oost naar west bedraagt de afstand ongeveer 4.500 km en van noord naar zuid ongeveer 2.500 km.
Het landschap is zeer gevarieerd; in China
vindt men alles van kale woestijn tot vruchtbare rivier delta's en uitgestrekte graslanden.

Groetjes Bert en Maria

• 01 Augustus 2005 - 05:53

John En Els:

Hebben jullie je waspoeder gevonden.Nu nog even Chinees leren