Een dagje erop uit met Mr Liang - Reisverslag uit Fuming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Een dagje erop uit met Mr Liang - Reisverslag uit Fuming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Een dagje erop uit met Mr Liang

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria

10 Augustus 2005 | China, Fuming

Uitgebreid verslag en foto's beschikbaar op www.xs4all.nl/~bku

Na gedane arbeid mag je ook wat ondernemen of niet dan!!.Samen met Mr Liang op stap deze keer.
Met de bromtaxi naar Fuming, vandaar met het openbaar vervoer naar Kunming. (2 pers. € 1,-)
Openbaar vervoer is een 3/4 bus, in uitstekende toestand wat mij verbaasde.
Het was niet zo druk, dus de kippen en de koeien billen reizen dan gewoon met je mee.
In Kunming zijn we vanaf het busstation, met de taxi €0.30 naar het centrum gereden.
Shoptime was het toen geblazen.
Met Mr Liang kan je goed shoppen, heeft er zelf ook plezier in. Op het plein midden in het winkelcentrum staan mensen die tegen een kleine vergoeding een massage geven.Volgende keer als ik meer tijd heb ga ik dit eens proberen.
In het park is jong en oud bezig met mediteren en kungfu bewegingen. Mooi gezicht om te zien.
De kapper is ook een leuk geheel om te zien.
Mr Lian moest zijn haren laten knippen. De volgende keer laten we zelf ons haar ook maar eens doen.
Een masseur bij de vrouw, een masseuse bij de man, zorgt er ervoor dat je heel relaxt na wassen je haar geknipt wordt.
Na een heerlijke lunch (€3) zijn we weer verder gegaan.
In een van die grote winkelketens hier zit per etage, 8 tot 10 verschillende eigenaren met b.v. dameskleding, sierraden etc.Centraal in het middenpunt, per etage, moet er af gerekend worden bij de kassier. Alle goede merken zijn hier aanwezig wat kleding betreft. Dat is dus anders dan in Nederland.
Als je hier iets koopt voor een bepaald bedrag € 10. - krijg je een bon waarmee je dan o.a. parel kan ophalen.
Dus uitproberen natuurlijk. En ja hoor we hebben weer een parel erbij.
De schelp wordt netjes opengemaakt die je zelf uitkiest.
Bij een ander winkeltje kregen we een mooie beker cadeau, helaas is deze al weer gesneuveld in de strijd. Je betaalt er uiteindelijk zelf voor, maar toch leuk zo'n geste.
Bij de Carafour (winkelketen alla Amerika)hebben we nog voorraad levensmiddelen ingeslagen, en zovast mijn nieuwe fiets uitgekozen. (€ 12.90)
Is toch geen geld. Voor Bert wordt het moeilijker want die is echt groter dan een chinees. Mijn lengte valt nog wel mee.
Waarom leren wij eigenlijk als kind dat Chinezen geel zien??
Na weer een heerlijk avondmaal wilden wij ons net in het nachtleven gaan storten, toen de chauffeur van de farm zich melden.
Nu dat doen we dan maar een keer later.Mr. Liang bleef bij vrienden slapen, dus ben ik alleen met de heren naar huis gereden.
Inmiddels was het al weer 21 uur geweest dus kon dit wel.
Daar Mr Liang woensdag ook vrij is wordt het zeer zeker met handen en voeten werken.

Mr.Liang is een aardige kerel om mee op stap te gaan, en zeker om alles te weten te komen en te zien van China.
Daarbij hij is echt niet stom, en heeft veel meer in zijn mars.
Is als tweede kind geboren, zijn ouders hebben de regering ook moeten betalen voor zijn bestaan. Je mag echt maar een kind nemen hier.
Was smoorverliefd op een meisje, verhuist naar haar plaats.
Wil met haar trouwen, helaas de ouders vonden hem geen goede kandidaat.
Dus kon hij weer vetrekken, en dat anno 2005!!!
Hij is tenslotte 28 jaar, dus wordt het volgens de Chinese normen toch tijd.

• 13 Augustus 2005 - 10:02

Bert:

Vanuit Hongkong even bijgelezen waar het momenteel noodweer is. Jammer dat ik er niet bij was, maar dat halen we wel weer in de komende week.
    Tot morgen,
    Liefs,
    Bert

• 14 Augustus 2005 - 11:41

Ingrid En Erwin:

Hallo Bert en Maria,

Leuk om jullie bewegingen in het verre oosten zo te kunnen volgen !
    Zo te lezen hebben jullie naast de zorgen ook erg veel plezier daar. Wij wensen jullie nog veel succes daar en hopelijk veel mooi weer !

Groetjes Ingrid en Erwin

• 14 Augustus 2005 - 13:34

Wim En Anneke:

wij houden bij wat julie zoal beleven alleen zou ik wel wat meer van dat bedrijfwillen zien foto ik hoop dat jullie dit lezen.groeten pa.

• 14 Augustus 2005 - 15:58

Thijs Van Giessen:

Zo te lezen en te zien gaat het goed daar.Gefeliciteerd dat Tanzania nu door gaat(laten we het hopen).
    Hier is ook alles goed, al moppert wel veel mensen dat het zo vaak regend. Verder geen nieuws hier. Overigens als jullie naar de night of de promps willen, 18 of 25 nov hier zijn. Groeten Thijs