Kunming-Beijing - Reisverslag uit Kunming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Kunming-Beijing - Reisverslag uit Kunming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Kunming-Beijing

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria

23 September 2005 | China, Kunming

China reis vrijdag 23 september

Ook vandaag moesten we weer vroeg op voor een bezoek aan Stone Forest (zie 12 augustus), daar we in de middag op tijd moesten vertrekken voor de reis richting Beijing.
Na het ophalen uit het hotel van een vergeten fototoestel van een van onze reisgenoten zijn we aan de 85 km lange rit begonnen. De reis verliep voorspoedig door een panorama aan landschapverschillen van vlaktes en berglandschappen.
Bij aankomst bleek dat er meer Chinezen op het idee gekomen waren om die dag de rotsen te gaan bekijken en was er dus geen doorkomen aan. De gids moest dan ook besluiten om de route wat in te korten, daar we op tijd moesten vertrekken voor de lunch en rit naar het vliegveld.
Door regenval was het weer ons ook deze keer niet zo goed gezind, waardoor het op sommige plaatsen ook erg glad werd. Een tweetal dames waren wij door alle drukte ook nog kwijt geraakt, gelukkig waren zij zo verstandig geweest om naar de bus te lopen.
Na een erg mooie rit via een andere route terug naar Kunming, waar de oude treinroute vanuit Vietnam doorheen liep, belandden wij in een enorm groot restaurant waar we voor het eerst "noodles" kregen voorgeschoteld. Daar iedereen zolangzamerhand gewend was om van de draaiplaat af te eten, moest er snel gehandeld worden om te voorkomen dat de ingredienten voor de noodlesoep al in de magen waren verdwenen voordat er begonnen zou worden.
Na de lunch was er nog wat tijd om het enorme complex door te lopen, sommigen van ons zijn naar boven gelopen, vanwaar je een prachtig uitzicht had op de omgeving. Omdat iedereen nu aanwezig was, is er tevens gebruik gemaakt van de gelegenheid om een groepsfoto te maken.
Door de samenstelling van zoveel en erg lange mensen in de groep is de hillariteit elke keer weer groot bij de Chinese (mede) reiziger, het is dan echt lachen geblazen voor deze mensen. Het maakt niet uit waar deze groep zich ook bevondt, soms meet men zich zelf met de ander en schud zijn hoofd hoe dit kan.
De vlucht naar Beijing verliep dit keer zonder problemen en al te grote vertragingen, zodat we rond 21.00 uur in het hotel aan het diner konden beginnen.
Dit keer een wat ouder hotel, maar welke tamelijk dicht bij het centrum van deze enorme stad ligt, wat weer de nodige reistijd scheelt bij de bezoeken aan de binnestad.

De reizende reporter.

Uitgebreid verslag en foto's beschikbaar op www.xs4all.nl/~bku