Aankomst China - Reisverslag uit Fuming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Aankomst China - Reisverslag uit Fuming, China van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Aankomst China

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria

07 November 2005 | China, Fuming

Nederland-De Meern naar China-Fuming

Op maandagochtend 31 okt. is men begonnen met onze spullen in te pakken.
Een verhuisbedrijf is 3 dagen bezig geweest, zodat woensdag alles in een zeecontainer is vertrokken.
Bijzonder om te zien hoe men dit doet en ons petje af voor de heren die deze klus in een erg hoog tempo tot een goed einde hebben volbracht.
De rest van de week was het bivakkeren in een leeg huis met minimale middelen, dat kan je dan weer goed oplossen door zoveel mogelijk afspraken te maken zodat je ergens anders je benen onder een stoel kan steken, een dagje beurs werkte daar natuurlijk ook goed aan mee.
Vrijdag is beslist dat wij 29 nov. naar Tanzania vertrekken om ons daar te vestigen.

Zaterdag ochtend om 10 uur starten ons nieuwe avontuur terug naar China- Fuming, deze keer vlogen wij met Malaysia Airways naar Kuala Lumpur een vlucht van ruim 12 uur, een wachttijd van 2 uur en weer een vlucht van 3.5 uur naar Kunming. Daar dit een reis van alles bij elkaar opgeteld ruim 21 uur werd hebben wij ons zelf maar eens een keer gekieteld en hebben wij business class geboekt, tot onze verbazing kregen wij een upgrade naar first class. Dit was de eerste keer voor ons beiden, maar genoten hebben wij zeker van deze gigantische luxe zowel eten als bediening, Malaysia Airways staat al bekend om zijn goede service, maar dit was geweldig.Het weer is op dit moment rond de 20 gr met een heerlijk zonnetje de hele dag.
In Kunming werden wij netjes opgehaald en werd onze reis voortgezet naar Fuming, waarna een rondje over de tuin onze zondag er al weer opzat. Door een sprong van 7 uur vooruit te maken vanwege het tijdsverschil gaat dat vanzelf.
Aan al diegenen die tot nu toe een reactie hebben gegeven op de website, bedankt voor de berichtjes deze zijn en blijven van harte welkom.

De reizende reporter

Uitgebreid verslag en foto's beschikbaar op www.xs4all.nl/~bku

• 13 November 2005 - 09:02

Familie Hagedorn.:

Kirsten wil jullie ook even graag een berichtje sturen. Nog veel plezier in China, een goede reis naar Tanzania en wie weet bezoeken wij jullie daar wel eens. Wanneer ???????
    Tot horens.

Groetjes van Kirsten Hagedorn.