Ngorongoro Conservation Area - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Ngorongoro Conservation Area - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Ngorongoro Conservation Area

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maria

26 Maart 2006 | Tanzania, Dodoma

Het Ngorongoro conservation area. Hier bevindt zich de Ngorongoro krater. Dit is de krater van een vulkaan die waarschijnlijk al 250.000 jaar uitgedoofd is. Van bovenop de krater (die 20 km breed en 600 m hoog is) is het uitzicht misschien niet zo indrukwekkend. Maar, eens men door de overvolle jungle weer zijn weg naar beneden heeft gebaand, wordt men wel degelijk geïmpressioneerd. Men heeft de krater vergeleken met de ark van Noah, of de tuin van Eden. Het enige verschil: de krater bestaat ook in de realiteit! Noah zou hier in elk geval geen moeite gehad hebben om zijn dieren te vinden: leeuwen, olifanten, neushoorns, buffels en andere herbivoren van de vlakte zoals de wildebeest, Thomson's gazellen, zebra's en reebokken. Verder zijn er nog duizenden flamingo's die in het lage water van het Magadi-meer waden. Dit meer bevindt zich op de vloer van de krater. De lokale masai-stam heeft het recht om hier zijn vee te laten grazen.

Al weer een zeer vruchtbare week voorbij met dagelijks de nodige regenval erbij, vruchtbare week omdat er nu wel degelijk schot begint te komen in de bouwwerkzaamheden betreffende kantine, kantoor en huis gebeuren, om de een of andere reden gaat het nu wat sneller.
Ook de uitvoerder van de kantine is weer op komen dagen, dus proberen we het nu ook maar zo snel mogelijk af te maken voor hij weer verdwenen is. In de kantine is de aanrecht geplaatst en zijn de wasbakken gemaakt, de houtstoven moeten nog geplaatst worden, de vloerkleuring wordt van de week aangebracht en de muren zijn gewit.
Een kantoorruimte is nu helemaal af, wij hebben de ruimte wat kleur gegeven, dus wordt het verhuizen met zijn allen naar deze ruimte zodat de andere ruimtes nu afgewerkt kunnen gaan worden.
De nieuwe toilet voorziening in de gradinghal schiet ook al aardig op.
In het huis zijn ook nu de eetkamer en zitkamer af, wij hebben er hard aangewerkt om dit voor het weekend te verwezenlijken, op de aanbouw zit de dakconstructie erop en in de twee slaapkamers is men gestart met het herplaatsen van de badkamermuur.
We zijn nu hard bezig om onze huisraad gedeeltelijk op zijn plaats van bestemming te zetten en aangezien wij nogal wat spullen hebben gaat hier even wat tijd inzitten. Het is wel elke keer weer een verrassing als je een doos openmaakt wat er inzit. Een soort surprise en verrassing ontdekkingsreis is het eigenlijk dat uitpakken van je eigen spullen, het eindresultaat zien jullie vanzelf wel ter zijner tijd.
In de afdeling voor de volgende teeltproef is men ook al vergevorderd om alles op tijd klaar te maken, de nieuwe gelaste onderstellen (i.p.v emmers) zien er keurig uit.
Aan de waterdam worden de laatste opruimwerkzaamheden gepleegd, en wordt alles nog netjes afgewerkt, er zij twee watergeleiders gemaakt voor weinig en veel waterafvoer. Dit heeft te maken met de regenseizoenen.Het wegennet voorzien van pumice en marem is voor 90% af. Ondanks de regelmatig stevig buien van de week is dit toch nog aardig de goed kant opgegaan, anders zou er echt geen doorkomen aan zijn.
De fundering voor het nieuwe pompenhuis is gestort, het wachten is nu op wat beter weer zodat de benodigde stenen aangeleverd kunnen worden.
Ondanks dat er van de week aardig wat water is gevallen, is de stroomvoorziening nog steeds niet volledig aanwezig, de generators draaien meer uren dan de aanlevering van stroom van het bestaande elektriciteitsnet.
De president is weer vertrokken en daarmee ook de stroomvoorziening, gedurende de week dat de president in Arusha was is er normaal stroom geweest, daarna was het over, zo uitgekookt zijn ze hier ook wel weer.

De bouwreporter

• 27 Maart 2006 - 06:34

Ad En Maria:

Jullie hebben toch al aardig wat werk verricht in die enkele maanden. Ook jullie huis wordt een paleisje zo te zien. Groetjes van ons allen.