Nederlands voetbal - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Nederlands voetbal - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Nederlands voetbal

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

18 Juni 2006 | Tanzania, Dodoma

Er is weer een container binnen gekomen deze week, dus waren er weer leuke surprises bij voor ons zelf die wij gekocht hadden tijdens ons bezoek in Nederland in april. Toch weer leuk om het dan uit te pakken want een aantal dingen weet je echt niet meer dat je die gekocht hebt. De volgende container is ook al gearriveerd en zal komende week op de farm arriveren, dit loopt nu wel aardig op rolletjes via de andere route dan Dar es Salaam.
Weer een week voorbij met alle werkzaamheden die weer gedaan zijn betreffende alle bouw activiteiten.
Wat het huis betreft heeft de boel ruim een week stil gelegen daar de loodgieter ontslagen was wegens wanprestaties en een goede nieuwe niet zo snel voorradig was. In de badkamer zijn nu eindelijk de leidingen ingelegd en kan men volgende week gaan starten met tegels zetten wordt mij belooft, maar eerst zien en dan pas geloven is vanaf nu zeer zeker de stelregel.
Ze beloven je hier altijd gouden bergen maar de werkelijkheid is echter totaal anders.
Eveneens is de elektricien ontslagen wegens wanprestaties en regelmatig niet op komen dagen op zijn werk, wij maken nu gebruik van onze eigen Fides elektricien voor deze werkzaamheden.
Daar wij nu al een beetje op Tanzanianen beginnen te lijken hebben wij ook een oplossing gevonden om toch thuis de wereld kampioenschappen voetbal te kunnen zien. En aangezien wij toch nog Nederlands bloed in de aderen hebben lopen moet dit zo goedkoop mogelijk gebeuren “ik ben zunig”. Tanzanianen die met weinig moeten leven zijn ook zo en die hebben snel voor alles een simpele en goedkope oplossing. Met hulp van enkele medewerkers kwamen wij tot het verbazingwekkende volgende resultaat, men neemt gewoon wat oude gordijnrailzen en maakt met wat hout en popnagels zelf een antenne, plaats hem op dak en zowaar men kan de Tanzania zender ontvangen, je hangt de laptop aan de internet radio ontvanger( en over de stereo-installatie, wat een geluid krijg je dan) en je hebt Nederlands verslag erbij. Dit verslag loopt wel iets achter op de werkelijke beelden maar dat mag de pret niet drukken, soms is het wel een komisch gehoor maar het uiteindelijke resultaat telt. Het beeld is niet om over te roepen, maar we kunnen het redelijk zien en dat vinden we al heel wat.
Op BVN kunnen we dan later de nabeschouwingen meekijken (BVN mag jammer genoeg niet de wedstrijden uitzenden) en zodoende blijven we prima op de hoogte van het voetbalgebeuren. Verder leeft het hele wereldkampioenschap hier niet echt, in de stad zijn een paar plaatsten waar je op schermen kunt kijken, maar daar zijn we vanwege de drukke werkzaamheden niet aan toe gekomen.
Eindelijk heeft de auto zijn mooie Fides logo gekregen, een mooi gezicht nu.

De bouwreporter

• 18 Juni 2006 - 19:51

Piet Jansen:

Wat leuk dat jullie mee kunnen genieten van de WK-wedstrijden. Het mag wel provisorisch zijn, maar toch. Laat een ding duidelijk zijn, veelal weten jullie eerder de uitslag dan ik. Waarom???? Veelal kijk ik niet dus hoor ik de uitslag als het mee zit in de nieuwsberichten later op de avond of anders de morgen er na~.
    Groeten Piet