Eindelijk is het dan zover - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Eindelijk is het dan zover - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Eindelijk is het dan zover

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

20 Augustus 2006 | Tanzania, Dodoma

Het is ruim een maand geleden dat wij buiten het werk om wat te vermelden hebben, nu is het dan weer zover.
Na ruim 7 maanden kamperen, afbreken en verbouwen hebben wij nu dan toch eindelijk het hele huis in gebruik kunnen nemen.
Dit houdt in dat ook de keuken, badkamer en uiteindelijk onze eigen slaapkamer zover klaar is dat wij er in kunnen doen waar het voor gemaakt is. Het heeft nog wat vloekwerk gekost om alles netjes aangesloten te krijgen.
Het waterbed is in ieder geval weer gevuld en kunnen wij weer heerlijk in ons eigen bed slapen, zal wel weer even wennen zijn.
Eerlijk is eerlijk het eindresultaat mag er beslist zijn, menig huisvrouw zal jaloers zijn op dit resultaat, zeer zeker de keuken is een hele aanwinst, na al die maanden koken op een elektrisch 2 pits kookplaatje is dit een verademing.
Het eerste eten wat dan ook in deze keuken is bereid is met veel smaak naar binnen gewerkt, en nu maar uitproberen wat er allemaal te bakken valt. Voorlopig hebben we onze huishulp voor wat koken betreft maar even op non actief gezet, voordat de boel kapot is.
Bert is een beetje magertjes aan het worden, dus een proef konijn hebben wij ook al om alles te laten proeven.
Nu kan men netjes aan de buitenboel beginnen om dit gedeelte ook af te maken, maar eerst wordt het kantoor en hal helemaal geverfd en afgewerkt, voordat onze bezoekers vanuit alle windstreken over heel de wereld ons een bezoek komen brengen.
Wij hebben sinds zaterdagmiddag een nieuwe huisgenoot, ze is geboren 30 juni 2006 en is zoals jullie zien nog erg klein. Haar naam is Kaja en ik ben een verjaardag cadeau voor mijn nieuwe baasje wij hopen veel plezier met elkaar te beleven.
Het is wel even schrikken zo’n groot hoofd voor je neus, maar hij gaat al voor mij op de knieën zoals jullie op de foto zien. Dat heb ik dan toch maar eens snel voor elkaar gekregen wij gaan dus eens kijken wat ik nog meer voor elkaar krijg in de toekomst.
In ieder geval ik moet nu nog regelmatig een dutje doen in een kartonnen verhuis doos want daar hebben ze hier nog genoeg van, dit is een tijdelijke oplossing want een echte mand is misschien wat meer op stand slapen dan in een afgedankte verhuis doos!!!
In heb al misschien een andere slaapplaats ontdekt de kranten mand is al een interessante oplossing, maar het bed waar zij zelf in liggen lijkt mij ook wel wat om daar misschien in de toekomst mijn bedje te spreiden even kijken of er nog meer alternatieve zijn in dit huis, uiteindelijk hebben ze niet voor niets de boel verbouwd!!!

De bouwreporter.

  • 20 Augustus 2006 - 19:02

    Rob:

    ha die Bert en Maria, was effe geleden een berichtje van de site maar wat voor eentje zeg!! Van harte gefeliciteerd met het afkrijgen van het huis en heel veel woonplezier in jullie paleisje!!!

  • 20 Augustus 2006 - 19:15

    Elma:

    Wat geweldig dat jullie alles zo goed voor elkaar hebben. Het is echt schitterend geworden maar ik had niet anders van jullie verwacht hoor... En dan KAJA wat een poepie jaja dat duveltje op zijn knietjes ook hoor hahaha. Met Kaja gaan jullie nog genoeg afzien de ondeugd straalt er vanaf een dame natuurlijk.....
    Maar dat past wel bij jullie.
    Lieve Groetjes uit HOORN

  • 20 Augustus 2006 - 19:55

    Carla En Familie:

    Hallo Bert en Maria en huisgenootje,

    het resultaat mag er wezen. Geniet er maar van en voor wat betreft het nieuwe huisgenootje: zo te zien wordt hij/zij niet al te groot, dus als jullie niet streng genoeg zijn, ligt hij zo bij jullie in bed zonder dat je er last van zult hebben.
    Omdat Bert een cadeautje dan in ieder geval al heeft gehad, bij deze ook te vroeg onze felicitaties voor de jarige.

    groetjes,

    carla, paul, sven en kirsten

  • 20 Augustus 2006 - 20:31

    Jaap Walta:

    het ziet er allemaal geweldig uit ik wist niet dat ze daar zo handig waren.We komen wel een keer kijken.groetjes Ome Jaap en tante Riet

  • 21 Augustus 2006 - 16:38

    Michèle:

    Heel mooi, gefeliciteerd met het huis en het hondje.
    veel plezier met allen

  • 24 Augustus 2006 - 16:42

    Mesut Cakir:

    Hoi bert en maria hoe gaat het ik zie dat jullie er een 5 sterren rimboe van hebben gemaakt in het huis. Ik hoop dat jullie er met veel plezier in zullen wonen. maar dat gaat wel lukken denk ik...........MESUT

  • 26 Augustus 2006 - 08:36

    Els En John:

    Van harte proficiat met het resultaat,ziet er fantasties uit.Is die waakhond niet een maatje te klein voor Bert ???
    wel een schatje hoor

    Groetjes jullie buren

  • 28 Augustus 2006 - 21:31

    Piet Jansen:

    Het is weer een heel verhaal. Jullie maken wel wat mee. Maar je heb wel voldoening. Voor Bert, het kan net nog want het is nog een half uur 28 aug.
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Als je dit nog leest vandaag..... neem dan nog maar een borrel extra.
    Groeten aan Maria.

  • 13 September 2006 - 18:06

    Jan En Ineke:

    geweldig leuk is je hok geworden ,Waar is de logeerzone?? dan komen wij eens langs denken wij. liefs en groetjes doeg.

  • 27 September 2006 - 18:07

    Sven:

    Hoi Bert en Maria. Ik doe met een paar vriendjes een werkstuk over Tanzania en ik heb nog wat geschiedenis over het land nodig dus vroeg ik me af of jullie mij soms wat geschiedenis kunnen sturen.

    alvast bedankt
    groetjes Sven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maria
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 115841

Voorgaande reizen:

22 September 2013 - 29 September 2013

Guatemala en El Salvador

12 Juli 2005 - 12 Juli 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: