Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Curacao

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

07 December 2008 | Curaçao, Curaçao

Even ertussen uit geweest voor 10 dagen en zoveel beleeft dat wij er maar weer eens een verslag van maken. Woensdag 19 nov. met een nachtvlucht van KLM naar het koude Nederland, waar wij s’avonds in Ahoy the Night of the Proms hebben bezocht. In een woord het was weer geweldig. Vrijdag met een sneltrein vaart wat noodzakelijke boodschappen gedaan en enkele verlopen injecties laten zetten, zaterdag was de aftrap naar ons vakantie adres.
Met 37 personen zijn wij aan dit geheel verzorgd avontuur begonnen en hier volgt dan een verslag ervan wat wij allemaal gezien en gedaan hebben. Laat een ding duidelijk zijn het was een geweldige week vakantie en een goede manier om Thijs zijn 50 ste verjaardag te vieren Met de bus zijn wij naar Schiphol vertrokken waar na een vlucht van 9.30 uur wij op Curaçao landen. Info Curaçao: Curaçao is het grootste eiland van de Nederlandse Antillen, het middelste van de Benedenwindse Eilanden. Het heeft een oppervlakte van 472 km2, met 152.000 inwoners. Het ligt op 60 kilometer van het Zuid-Amerikaanse vasteland in het zuidelijke deel van de Caribische Zee. Ten zuidoosten van Curaçao ligt Klein-Curaçao, een klein onbewoond eilandje. Het landschap is voornamelijk vlak met hier en daar wat heuvels, met name in het noordwesten. Het hoogste punt op Curaçao is de St.-Christoffelberg (372 m)
Na aankomst werden wij naar ons verblijf gebracht voor de komende week, dit was Lions Dive & Beach resort waarvan wij in het nieuwe gedeelte terechtkwamen. Met 4 personen bewoonden wij een appartement. Na een heerlijke maaltijd op het strand en een goede nachtrust kon ons avontuur dan uiteindelijk beginnen. Er was een programma samen gesteld voor de hele week, door aan te geven waar je aan mee wilde doen hebben wij het volgende traject afgelegd.
Zondag 23 nov. zeiltocht met een Klipper, heerlijke lunch en zwem en –of snorkel avontuur op verschillende plaatsen. Avond:Diner in Fort Nassau z/n Punda. Dit Fort is gebouwd omstreeks 1796 en heeft een rijk verleden.
Maandag 24 nov. Dagtrip naar het eiland Bonaire per vliegtuig. Een rondgang met gids per bus over het eiland, waarna later zwem en snorkel mogelijkheden waren. Een barbecue als afsluiter voor de terug vlucht naar Curaçao. Nu van een echte barbecue is er nooit iets van gekomen want het weer zat niet mee, maar dat mocht niet de pret drukken want de organisatie loste het simpel op door het eten als een buffet te serveren.. InfoBonaire:
Bonaire is een eiland in de Caribische Zee, hoort bij de Nederlandse Antillen en is het meest oostelijke van de Benedenwindse Eilanden. Het eiland is 40 km lang en 5 tot 12 km breed. Hier vindt men ook zoutpannen die ook in het noordwesten te vinden zijn. Deze zoutpannen zijn ontstaan tijdens het stijgen en dalen van de zeespiegel tijdens de ijstijden. Onder invloed van de hoge temperatuur in combinatie met de weinige regenval bleef het zout achter. Hoogste punt is de "Brandaris" (241m.
Aan de westkant van het eiland ligt voor de kust bij de hoofdstad Kralendijk het onbewoonde koraaleilandje Klein Bonaire. Dit is een uniek gebied met een fragiel ecosysteem. Bovendien is het een belangrijke broedplaats voor zeeschildpadden en in de grotten op het eiland verblijven vleermuizen. Verder heeft Klein Bonaire één van de mooiste riffen in het Caribsch gebied met bijzondere en kleurrijke vissen
Dinsdag 25 nov. Ochtend proefduik bij Scuba Do Jan Thiel. Een geweldige ervaring en voor een ieder een aanrader die dit eens wil proberen.Het programma van Cousteau onder water is dan echt. Niet alle deelnemers hebben een certificaat gehaald, maar het grootste gros wel. Er werd zelfs een afspraak gemaakt om met 8 pers. op vrijdag een duik te nemen naar een scheepswrak. Middag zwemmen met dolfijnen bij Sea Aquarium Bapor Kibra z/n. Ook hiervan kan ik jullie vertellen dit is zo’n aparte ervaring, echt gaaf. Je kan dan ook begrijpen waarom men deze dieren gebruikt om autistische kinderen te helpen. Iedereen wordt er blij van, dat beleef je ook echt.
Woensdag 26 nov.Vertrek voor buggytour met een lunch Ostrich Farm, Santa Catharina.Daar het nogal geregend had de laatste dagen, was de officiële baan te modderig, dus zijn wij met 18 buggy’s bemand door 2 pers. gewoon in colonne over de weg gegaan. En jullie kunnen wel raden wat er dan gebeurd, veel herrie, pech, nat pak en heel veel plezier.Er waren wat buggy’s te kort dus enkele trike’s werden ingeschakeld om alles compleet te maken.Bij het avondeten in resteaurant Mambo beach werden wij verrast door een bekende Nederlander die T.V opnames maakte. En zowaar hij heeft opnames gemaakt en deze zijn vandaag op T.V uitgezonden.

Donderdag 27 nov. Na al een dag of vijf het Abraham lied gezongen te hebben, onder begeleiding van gitarist Robert werd om 6 uur ’s morgens de jarige job van zijn bed gelicht door een gast Abraham, in totaal waren er 3 gast Abrahammen die de echte Abraham deze dag moesten begeleiden. Na alle felicitaties, aanbieden cadeau en prularia’s was het even tijd om de mensen uit Nederland aan het woord te laten, Er waren heel wat mensen die per DVD een boodschap in gesproken hadden, tot zelfs de burgemeester toe.
Er was een dagprogramma natuurlijk, maar daar moest wel wat in veranderd worden zonder dat Thijs dit mocht weten. Met toeristen “rondrittrein” naar de stad en een rondgang door de binnenstad van Willemstad. Na lunch eilandtour per bus en hier was er voor Thijs een andere invulling aangegeven. Thijs werd bij een klein vliegveld gedropt, waar hij een stunt helikopter vlucht zou krijgen over het eiland, met als eind bestemming de plek aan het strand waar wij met zijn allen liggend op het strand nummer 50 zouden aangeven. Thijs heeft een spectaculaire vlucht gehad en werd netjes gedropt bij de leeftijd van Abraham.Vandaar het gezegde natuurlijk, waar Abraham de mosterd haalt!!!Naar een geweldig verjaardag feest met barbecue was deze dag weer ten einde.
Vrijdag 29 nov. Geen programma. Een aantal mensen zijn weer gaan duiken, andere weer winkelen in Willemstad.Twee dames hebben aan deze dag wat minder goede ervaring doordat ze ziek waren, maar gelukkig heeft het niet lang geduurd.
Zaterdag 25 nov. Uitchecken hotel op de middag. De meeste mensen hebben de ochtend op het strand doorgebracht bij het resort. Enkele hebben nog met jetski’s de omgeving onveilig gemaakt, waarvan later spierpijn in armen en benen het resultaat was.
Een geweldige week die zeer goed verzorgd was ook betreffende al het eten en drinken het was als het ware ook een culinaire reis.
Na een landing in het koude Nederland en met de bus weer aangekomen op bestemming van vertrek, was de verrassing van de oranje vereniging voor Thijs ook aanwezig. Het huis was helemaal versierd en ons cadeau stond klaar, een fiets met aankleding en al.
Er zijn eigenlijk zoveel leuke dingen gebeurd, dat het niet allemaal te beschrijven is. Het is een geweldige week geweest voor iedere deelnemer aan deze reis een hele aparte ervaring, zoals mensen die voor de eerste keer vliegen, snorkelen, zwemmen met dolfijnen, duiken en noem het maar op.Zelfs twee van onze medereizigers Trudy en Wim waren 25 jaar getrouwd, ook hier hebben wij even bij stil gestaan om dit bruidspaar even in het zonnetje te zetten.
Na een overnachting in een hotel bij schiphol zijn wij op maandag weer naar huis gevlogen en kunnen wij stellen dat de temperaturen hier in Tanzania heerlijk zijn, in ieder geval beter dan in Nederland
Thijs ik denk dat ik namens iedereen spreek, hartelijk dank voor deze geweldige week vakantie op Curaçao menig mens kan jaloers zijn om zo’n vriend als jij te mogen hebben. En dat heeft niet alleen te maken met deze reis.

De reporter

• 07 December 2008 - 21:03

Govert En Sina:

Maria nog gefeliciteerd met je verjaardag.Een mooi verslag en foto's.De laatste regels van je verslag gelden ook zeer zeker voor ons.

• 08 December 2008 - 09:54

Els En John:

Nou dat ziet er allemaal supper uit.Wij gaan er ook maar voor sparen of heeft Bert zoiets in gedachte als hij 50 wordt.
    Groetjes Els en John

Tags: Curacao