Maleisie-Langkawi - Reisverslag uit Muadzam Shah, Maleisië van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Maleisie-Langkawi - Reisverslag uit Muadzam Shah, Maleisië van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Maleisie-Langkawi

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

05 December 2009 | Maleisië, Muadzam Shah

In week 42/43 zijn wij nog in vogelvlucht in Nederland geweest om door te reizen naar ons vakantie adres.
Wij zijn een weekje op vakantie geweest in Maleisië op het eiland Langkawi, samen met onze vrienden uit Uganda.
Langkawi is de meest noordelijk gelegen eilandgroep aan de westzijde van het schiereiland Maleisië.
De hoofdeilandengroep bestaat uit het hoofdeiland Langkawi en bijna 100 kleine omliggende eilandjes.
Het eiland valt binnen de deelstaat Kedah, en is 479 km groot.
Langkawi telt 62.000 inwoners, waarvan merendeel in de hoofdstad Kuah woont, de rest van de bevolking woont verspreid over een aantal kleine dorpjes en rondom een flink aantal resorts.
Naast toerisme als voornaamste bron van inkomsten leeft een groot deel van de bevolking van het eiland van de visserij.
Het eiland heeft een taxfree status, dit betekent dat de prijzen er wat goedkoper zijn, alhoewel wij er niet veel van gemerkt hebben.
Het eiland kenmerkt zich door mooie heuvels, valleien, bergen, jungle, prachtige ongerept stranden en watervallen, rijstvelden en ouderwetse dorpjes

Wij zijn 8 dagen geweest en de reis was volledig verzorgd, daar het buiten het seizoen viel was het er lekker rustig en zijn wij heerlijk in de watten gelegd.
Wij verbleven in het Tanjung Rhu Resort een echte aanrader voor al diegene die ook eens die kant uit willen gaan.
Perfecte bediening, verzorging en alles wat je maar wil doen.
Het resort had een aantal restaurants waar je heerlijke verschillende gerechten kon eten, Maleisië, Japan, Thais,
Indonesisch, Chinees en Westers.
Door een aantal bezienswaardigheden dagelijks te bezoeken hebben wij een aardige indruk van dit eiland gekregen.
De excursie naar de mangrove per boot met een reisgids, was een erg mooie toer over het water.
Rondtoer over het eiland per taxibus, een van de leuke bezienswaardigheden was de kabelbaan naar 700 meter hoog met een prachtig uitzicht.
Fietstocht naar een van de watervallen. op het eiland
Fietsjes waren een beetje laag en zadelpijn kwam er ook nog bij, maar dat mocht de pret niet drukken.
Via rustige binnenpaadjes was het een leuke onderneming om door kleine dorpjes en velden door te fietsen.
Een dagje snorkelen met een grote veerboot bij een onbewoond eiland, waarop een bepaalde tijd enkele kleine haaien te spotten waren.
Veel geluierd, gelezen, gegeten en gedronken en heerlijk uitgerust weer terug naar huis.
Helaas liep de terugtocht naar huis vertraging op en hebben wij er 24 uur langer over gedaan om thuis te komen.
Wij hebben zelfs nog een overnachting in Nederland gehad omdat KLM niet rechtstreeks naar Tanzania vloog die dag, en wij onze doorvlucht gemist hadden.
Nu moesten wij via Nairobi vliegen en met Precision air door naar Tanzania.

De reporter.

• 05 December 2009 - 17:08

Johan Claje:

Maria, Bert, om jaloers van te worden. geweldig!

Tags: Maleis