Nairobi - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Kenia, Congo, Democratische Republiek v van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Nairobi

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

21 December 2007 | Congo, Democratische Republiek v, Kenia

Nog een klein laatste verslag van ons in het jaar 2007 over ons weekend naar buurland Kenia en dan met name de stad Nairobi.
Ons tweede jaar in Tanzania zit er al weer op, en dit moesten wij toch nog even vieren met een weekendje weg.
Gelukkig waren de wegen in Kenia wat opgeknapt zodat deze rit in principe toch nog een aangenaam staartje kreeg, helaas is de weg in Tanzania die nu naar de grens Namanga loopt aan een opknap beurt toe.
Het andere positieve was dat er wat regen was gevallen zodat alles er weer een beetje groen uitzag wat ook weer een mooi beeld gaf.
Een kamelen karavaan ontbrak er deze keer zelfs ook niet aan.
In ieder geval in Nairobi hebben wij ons hart kunnen ophalen om de stad eens een keer een beetje beter te leren kennen, wij zijn er al heel vaak geweest, maar hoofdzakelijk op doorreis.
Dus nu eens wat langer zodat wij meerdere plaatsen konden bekijken.
Vooral de winkels hadden onze interesse om eens te kijken wat er zo allemaal te koop was, in zeer korte tijd zijn hier erg grote winkel centra’s uit de grond verhezen, waar je van alles kan kopen.
Je mag het vergelijken met de winkelmals in Zuid-Afrika, heerlijk om er eens te shoppen.
Het oude centrum hebben wij deze keer ook eens bezocht en een gedeelte van het stads park, waar veel mensen dagelijks elkaar ontmoeten en elkaar gezelschap houden met kleine bezigheden of luieren.
En natuurlijk mogen wij de vele verschillende restaurants niet vergeten, waar de keuken je van (alle werelddelen) culinaire hoogstandjes kan laten genieten, daar hebben wij ook zeer uitgebreid gebruik van gemaakt. Een wereldgroot verschil met ons provinciestadje Arusha.

Op de farm gaat alles zijn gangetje wij zitten nog steeds op een aantal containers te wachten, wat de
uitbreidingswerkzaamheden wel beïnvloedt. Een aantal containers zijn al maanden onderweg, verdwenen weer gevonden en nog steeds niet aangekomen. Het enige wat je kan doen is maar rustig afwachten want je wordt toch telkens van het kastje naar de muur gestuurd.
De waarheid zullen wij wel nooit kunnen achterhalen wat er werkelijk mee is gebeurd.

In de tuin hebben wij in week 49 de grootste slang tot nu toe gevangen en gedood, dit was een cobra van ruim 2 meter lang die ik niet graag zelf was tegen gekomen, laten wij hopen dat dit nu wel een beetje de laatste was die wij in de tuin hebben gezien.

Als laatste is er in de tuin nog een leuk zit terrasje gemaakt onder een origineel makutie parasol, wat
weer een heerlijk vakantie gevoel geeft als je eronder zit.

Wij wensen iedereen via deze weg Prettige Kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2008

De reporter

• 30 December 2007 - 17:11

Conny:

Als toeristisch attractie kun je met behulp van deze levende omgeving een reptielen onderkomen starten?

Jullie een gezellige jaarswisseling in Tanzania.

groet, A3 en Conny

Tags: Kenia