Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu Zuid-Afrika - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Maria Theeuwes - WaarBenJij.nu

Zuid-Afrika

Door: Tengeru

Blijf op de hoogte en volg Maria

16 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Even een paar dagen naar Zuid-Afrika geweest op werkbezoek en even van de westerse wereld genieten,
wat natuurlijk ook betekent dat we enkele noodzakelijke boodschappen doen.
Vrijdagmorgen om 5 uur uit bed en naar het vliegveld, waar wij met Tanzania Air via tussenlandingen in Zanzibar en Dar Es Salaam uiteindelijk op Johannesburg Airport landen. Een vliegreisje van ruim 6 uur alles bij elkaar.
Je moet het gewoon vergelijken met een busrit en enkele stops onderweg, want van Zanzibar naar Dar is ongeveer 15 min vliegen. Dus opstijgen en weer dalen als het ware.
Na aankomst zijn we met een huurauto naar onze uiteindelijke bestemming gereden, ons bedrijf bij het plaatsje Brits.
Na ruim zes jaar afwezigheid moesten wij toch wel constateren dat er inmiddels weer veel veranderd was in deze omgeving. Je kan als het ware vaststellen dat dit gedeelte van Zuid-Afrika niet onderdoet voor een westers wereld deel. Op sommige plaatsten zijn ze volgens mij verder zeer zeker de grote moderne en zeer nieuwe winkel centra’s.
Bij het plaatsje Brits ligt ook de Hartebeestpoortdam,een dam die het stuwmeer vol houdt.
Er was voor enkele dagen een lodge geboekt wat uitzicht had op het stuwmeer, deze lodge staat in
Cosmos een condominium (klein dorpje) op zich wat tegen een bergwand aan ligt.
Een prachtig uitzicht vanuit deze hoogte, waar wij dus elke dag weer van konden genieten.
Deze lodge is eigendom van een Nederlands echtpaar dat al 40 jaar in Zuid-Afrika woont, en dit nog steeds met veel plezier runnen.
Buiten het werk om zijn er winkels bezocht en op zondag hebben wij nog Montecasino bezocht, een overdekt klein nagebouwd Italiaans dorpje met alles erop en eraan.
Waar je kan winkelen, gokken en uitgebreid eten en drinken, een aangename plaats om te vertoeven.
Op Dinsdag zijn wij weer naar huis vertrokken met de zelfde vliegtuigpatroon.

De reporter

• 16 Maart 2008 - 19:24

Els En John:

Dat is wel een voordeel als je wat anders gaat telen,zie je nog eens wat van de wereld en weer eens lekker winkelen jullie boffen maar.

Groeten Els en John

• 17 Maart 2008 - 10:27

Gerrit & Ceciel:

Ja als wij dit lezen denken we nog wel terug want daar zijn wij ook al een aantal keren geweest.echter de laatste keer was al weer io jaar terug dus inderadad het zal wel veranderd zijn,
    Het is een prachtig plekje daar bij dat meer.

Tags: Zuid-Afrika